Facebook oglašavanje i tipovi kampanja !
Kako povećati prodaju, svest o brendu i povećati pratioce na društvenim mrežama? Facebook ads manager je savršen alat koji ne smete zaobilaziti ukoliko želite da poslujete online.
Veličina tržišta
U svetu postoji preko dve milijarde facebook profila ako ste sumnjali da je efikasna reklama na ovoj platformi onda će vas ovo razuveriti.
Naravno da nisu svi oni naši klijenti ali složićete se da je lakše kada znate gde ljudi vole da troše vreme.
U Srbiji je taj broj oko 4000000 profila, što je takođe zapanjujuće velik broj profila na ovako malo tržište.
Nisu svi zainteresovani za naš proizvod/uslugu pa nam ne znači mnogo da nasumice puštamo reklame svim ljudima na društvenim mrežama.
Zato nam facebook nudi mnoge opcije koje nam pomažu da suzimo odabir ljudi i formiramo našu ciljnu grupu koju ćemo targetirati i puštati reklame. Smanjujemo troškove tako što oglase puštamo publici za koju facebook procenjuje da ima najviše šanse da konvertuju!
Odredite ciljnu grupu
Da bi facebook oglašavanje bilo efikasno moramo dobro da upoznamo ovu platformu i njen rad. Ne mislimo na boost-ovanje objava na ig ili fb stranici već pravo ciljano targetirano reklamiranje sa konkretnijim rezultatima.
U svakoj priči o prodaji neprestano napominjemo koliko je važno da poznajete svoj proizvod ili uslugu,sve vrline i mane i da istaknete vrline na najbolji način. Poznavanjem svojih proizvoda upoznaćete i svoju ciljnu grupu( onome kome je potrebna vaša usluga). Koliko godina imaju,pol,zanimanje,zaposlenje,interesovanje,kupovna moć, mesto stanovanja, sve što je važno ko kupuje vaš proizvod. Nemojte da mislite da znate sve bolje pitajte druge za mišljenje potrudite se kada istražujete i odrđujete ciljnu grupu.
Kada odredimo i znamo kome puštamo oglase, vreme je da se upoznamo sa platformom!
Upoznavanje sa platformom
Facebook ads manager nudi bezbroj korisnih opcija i ako deluje komplikovan na početku naučićete sve vrlo brzo ukoliko se posvetite. Za to imate bezbroj tutorijala na youtube kao i facebook blueprint koji preporučujemo da bi se upoznali sa radom managera kao i pravilima politike facebooka koji može vrlo lako zbog banalne stvari da vam blokira ceo nalog za reklamiranje.
Stvari poput pominjanja boje proizvoda( ,,rasizam“) Pominjanja brendova bez dozvole i lošeg kopija koji koristi zabranjene reči.
Zato pre toga prostudirajte facebook blueprint i privacy policy i naoružajte se strpljenjem. Pre nego što pustite kampanju dobro proverite da niste prekršili facebook-ova pravila koja zaista znaju da iritiraju.
Kako da počnemo facebook oglašavanje?
Preko vašeg facebook naloga otvorite facebook busines manager i otvorimo busines nalog.
Ništa komplikovano samo pratimo korake. Kada otvorimo busines manager potrebno je da otvorimo nalog za reklamiranje.
Kada smo otvorili naš facebook ads manager nalog možemo da počnemo sa kreiranjem kampanja.
Da bi mogli da pratimo dešavanja na našem sajtu i da pratimo kako kampanja i šta radi,potrebno je da instaliramo facebook pixel na naš sajt. Facebook pixel ( ono što te prati, kada klikneš na reklamu ili sajt) dobijamo u našem nalogu i potrebno je da ga instaliramo u head našeg sajta. Pratite uputstvo i instalirajte pixel, posebno ćemo objasniti u nekom drugom tekstu!
Koje vrste kampanja nudi meta platforma?
Kada završimo tehnički deo dolazimo do kreiranja kampanje i odabira prave kampanje, tačnije moramo da znamo šta želimo. Da li je to direktna prodaja, da li su lajkovi objave, da li više pratilaca na društvenim mrežama, veću posetu sajtu itd.
Facebook pruža opciju kreiranja kampanja za 11 osnovnih tipova marketinških cilljeva, a koji od njih ćemo odabrati, to zavisi od vrste našeg poslovanja, kao i od rezultata koji se očekuju. Opcije koje se nude jesu:
- Brand Awareness
- Reach
- Traffic
- Engagement
- App Installs
- Video Views
- Lead Generation
- Messages
- Conversions
- Catalog Sales
- Store Visits
Kako odabrati kampanju ?
Kampanju biramo po tome šta želimo od nje i tako merimo uspešnost kampanje. Da li nam je cilj povećanje posete stranica na društvenim mrežama i želimo više pratilaca kako bi pravili bazu kojoj ćemo se posvetiti ili želimo veću posećenost sajtu,aplikaciji, prikupljanje kontakata ili direktnu prodaju! U zavisnosti šta želimo od kampanje tako biramo kampanju !
Koja kampanja je za naš cilj?
BRAND AWARNES ili svest o brendu.
Ovu opciju biramo kada želimo da povećamo svest o našem proizvodu ili brendu, ukoliko smo tek započeli sa nekim poslovanjem i želimo da se ljudi upoznaju sa našom ponudom uslugama i kako mi radimo i ko smo uopšte.
REACH
Kampanja se koristi onda kada za glavni cilj imamo to da naš oglas stigne do što većeg broja ljudi.To ne znači da su oni zainteresovani za našu ponudu facebook će oglase prikazivati što većem broju bez odabira da li su relevantni za naše poslovanje ili ne.
TRAFFIC
Kampanju koristimo kada hoćemo da dovedemo što više ljudi na naš sajt ili neku odredišnu stranicu. Takođe facebook će nam dovoditi ljude koji jednostavno imaju naviku da uđu na neki sajt možda sličan našem da pogledaju ponudu i odu. Mala je verovatnoća da će nešto kupiti ali opet saznaće za vašu ponudu pa ih možemo kasnije zagrejavati za kupovinu novim reklamama.
Engagement
Ovakav tip kampanje povećava saobraćaj na sajtu, povećava angažovanost potencijalnih kupaca i upućuje na komunikaciju.
App Installs
Ukoliko imamo neku veb ili mobilnu aplikaciju onda se možemo odlučiti za kreiranje ove vrste oglasne kampanje sa ciljem povećanja njene upotrebe, odnosno privlačenja novih korisnika.
Video Views
Glavni cilj u okviru ove kampanje jeste da se poveća broj pregleda nekog video klipa koji želimo da oglašavamo
Lead Generation
Ova vrsta kampanje je veoma korisna u onim situacijama kada hoćemo da dođemo do novih kontakata koje kasnije možemo iskoristiti u različitim marketinškim promocijama i uz pomoću kojih možemo direktno uticati na povećanje prodaje.
Messages
Opcija Messages koristimo ukoliko prodajemo direktno sa facebook naloga.
Njeno visočanstvo Conversions
Ova opcija se koristi u situacijama kada nam je primarni cilj da povećamo broj konverzija na sajtu odnosno prodaja ono što i jeste cilj svake online platforme.
Store Visits
Kada je u pitanju ova vrsta kampanje, ona nam može biti od pomoći ukoliko želimo da povećamo posećenost nekog od naših prodajnih objekata. Prilikom kreiranja ove kampanje ljudi se targetiraju na osnovu njihove lokacije tako da oglas stiže do onih koji mogu biti potencijalni posetioci.
Catalog Sales
Ovu vrstu kampanje možemo koristiti ako posedujemo određenu vrstu online kataloga u kojem predstavljamo naše proizvode. Glavni cilj je da taj katalog dođe do što šire publike kako bi ona na kraju i kupila neki od ponuđenih produkata.
Facebook ad set targetiranje i podešavanja
Kada odaberemo kampanju koju želimo sledi targetiranje ili odabir publike ili ciljne grupe do koje želimo da dođemo. Predpostavimo da smo uradili domaći sa početka teksta i odabrali ciljnu grupu, ubacujemo podatke do kojih smo došli istraživanjem.
Facebook ad set takozvani u kome se sve podešava. Biramo godine naše ciljne grupe,jezik,zemlju,mesto pa i ulicu u kojoj želimo da se naši oglasi pojavljuju. Čime se bave,šta prate,koje stranice, interesovanja.
Facebook savetuje da se koristi Facebook Business Suite Insights. Iako su se mnogi marketari već žalili na odlazak Audience Insights-a u zaborav, ova promena bi trebalo da nas podstakne da više ispitujemo i testiramo publike prilikom kreiranja kampanje.
Facebook oglašavanje nudi još opcija za bolje targetiranje publike, a to su Lookalike i Custom publike. Custom audience su svi oni koji su već ostvarili kontakt sa tvojim poslovanjem (posetili su web sajt, lajkovali stranicu ili objavu, poslali poruku…).
Kada napravimo publiku koja je ostvarila neku interakciju, u okviru Lookalike publike možemo pronaći one ljude koji su slični njima. Lookalike publiku biramo na nivou od 1 do 10 (1 je najuži opseg i najsličnija, 10 je najmanje slična).
Ovo je naravno moguće samo ukoloko ste već koristili sajt i pixel ima bazu podataka i može da stvori lookalike publiku i ima kome da pušta retarget oglase.
Ukoliko ste na početku tek treba da stvorite svoju publiku.
Kao novi brend na tržištu krećete od nule i postavite ciljnu grupu koju smo pripremili i nastavljamo sa podešavanjima kampanje.
Placments
Pored godina,polova,mesta ,ulice,interesovanja i ostalih sužavanja publike kojoj će se prikazivati oglasi možemo podesiti i gde će se pojavljivati naša reklama tačnije na kojim uređajima,,Placments“.
Možete podesiti samo sa mobilne uređeje ili samo za instagram ili facebook i još dosta ponuđenih opcija. Ukoliko ipak ostavite sve uključeno facebookov algoritam će svakako prikazivati najviše na onim placmentima koja se najbolje pokažu i koja imaju najviše interakcije.
Podešavanje budžeta
Najvažnija podešavanja u ad setu za koja morate voditi računa su podešavanja budžeta.
Odredite koliko ste dnevno spremni da date facebookovoj mašini da vam nađe ljude koje želite za kupce.
Vodite računa kada podešavate koliko dana i limite koje ne želite da pređete da vam facebook ne bi pojeo novac. Možete namestiti koliko dana želite da ide kampanja i da se sama ugasi kao i u koje vreme da se pušta i gasi.
Facebook će vam sa desne strane pokazati koliko ljudi dnevno procenjuje da će videti reklamu kao i po procenama koliko može da ostvari konverziju koju ste odabrali.
To naravno ne mora da bude tačno to je samo procena može biti i bez konverzija a može biti i mnogo više od procene, zavisi najviše od dobrog odabira ciljne grupe, veličine budzeta kao i kvaliteta same reklame i proizvoda koji nudite.
Odaberite konverziju
U delu conversions tražiće se od nas da odaberemo conversion event location, odnosno da biramo odakle će se meriti konverzija da li sa instagram ili fb stranice, da li broj leedova, pregleda ili download aplikacija ili broj poziva i poruka na mesendžeru telefonu itd. Ukoliko imate sajt i sadržaj vam se nalazi na sajtu i imate landing stranicu na koju želite korisnika da dovedete odaberite website i kako želite da pixel meri konverziju.
Facebook ad
Kada završimo podešavanja u ad set-u ostalo je još napraviti izgled reklame. Objave mogu biti slika,video ili karusel objave.
Ovo birate u zavisnosti od materijala koji imate za reklame da li je dobra fotografija ili video. Video reklama ima najveće šanse da zaustavi skrolovanje korisnika i da privuče pažnju, naravno ukoliko je kratak ( oko 20-tak sekundi) i dobro priča priču, sa postavljenim titlom naravno jer moramo imati u vidu da većina posećuje društvene mreže sa isključenim tonom. Naravno ovo ne znači da je svaki video bolji ili da slika ne prodaje ili karusel objava. Ovo najviše zavisi i od proizvoda/usluge koji nudite nekada će slika imati mnogo bolje konverzije ili engegement od videoa.
Karuslel objave su dobre ukoliko želimo da prikažemo jedan proizvod u više slika, ili više varijanti boja, kao i kada želimo nekoliko proizvoda (može do 10) na akciji u jednoj reklami da postavimo.
Dakle odlučili smo se za format reklame i sada možda i najvažnija stvar u marketingu generalno ali u izradi reklama definitivno-copywritting . Pisanje dobrog prodajnog copy-ja je umetnost prodaje i nauka za sebe. Sve naučeno moramo primeniti i sve što smo istraživali o ciljnoj grupi sad dolazi do vrhunca.
U jednoj dve rečenice kopi teksta na vrhu reklame moramo kratko i dovoljno jasno ciljnoj grupi da skrenemo pažnju,zaustavimo skrolovanje i da ih zainteresujemo za naš proizvod. Slika ili video nastavljaju delovanje na korisnika i dodatno ga zagrevaju za naš proizvod i teramo korisnika da klikne na našu reklamu da sazna više.
Kada korisnik klikne da sazna više čeka ga naša landing stranica proizvoda koja je posebno pripremljena i podešena tako da sama postavlja pitanja koja bi postavljao korisnik i odmah odgovara i otklanja sve nedoumice,pojačava poverenje kupca i prodavca. Dobra landing stranica konvertuje već predhodno zagrejanog korisnika i pokazuje mu zašto smo mi najbolje rešenje. Kako napraviti dobru landing stranicu pogledajte ovde.
Testiranje
Da bi se pronašao model reklame koji daje najviše efekta i najbolje konvertuje, moramo stalno testirati prodaju raznom vrstom konverzije.
Neophodno je testirati više reklama,više publike dok ne pronađemo onu koja daje najviše u odnosu na uloženo.
Ako vam neko traži da mu garantujete prodaju pošaljite mu link ove objave i neka dobro pročita koliko rada posvećenosti i strpljenja jedan marketar mora da poseduje. Loše podešena reklama može doneti negativan efekat i nerezonsko tršenje novca sa malim ili nikakvim uspehom.
Za kraj !
Kompanija koja nema prodaju od reklama ne može da opstane,facebook oglašavanje vam nudi priliku da se približite ljudima i predstavite svoje poslovanj. Zato pri izradi kampanje i praćenju analitike pristupite ozbiljno i pratite sledeće korake:
- Povežite sajt i Facebook Pixel( ovo se radi samo jednom na početku sa sajtom povežete pixel i on prikuplja informacije za vas stalno )
- Imenovanje kampanje
- Osnovno Targetiranje Željene Publike
- Detaljno Targetiranje Publike
- Izbor Placementa
- Podešavanje Budžeta
- Kreiranje Oglasa
- Eksperimentišite sa Targetiranjem Publike
- Koristite Samo Vrhunske Fotografije i Video Snimke
- Testirajte Sve
- Napravite Više Različitih Vrsta Kampanja
Ukoliko vam je ova objava pomogla i olakšala kako početi facebook oglašavanje podelite tekst nekome može biti koristan. Pišite u komentarima vaša mišljenja i kako radite vi kampanje. Ukoliko imate bilo kakva pitanja u vezi marketinga na društvenim mrežama popunite kontakt formu i postavite pitanje ili zakažite besplatne konsultacije!